Subject: RE: Selgitustaotlus Tuleohutuse seadus § 33 ja § 34
From: "Mari Tikan" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "SiM info" <[email-masked]>, "Erti Suurtalu" <[email-masked]>
Date: Wed, 10 Sep 2025 08:57:43 +0300

Tere

Vabandan, et vastus on viibinud.

Kas ma saan õigesti aru, et teie küsimus puudutab seda, et kes teeb
järelevalvet selle üle, kas tuleohutuse valdkonnas tegutsevad ja
kohustatud isikud on teinud MTRi majandustegevuse teatise?

Kui jah, siis vastus on, et see on igaühe õigus kontrollida teatise
olemasolu.

MTRi andmeid saab vaadelda nii tavakodanik, teenuse tellija, teenuse
pakkuja, kui ka Päästeamet.

Ja teatise puudumisel saab igaüks anda sellest märku Päästeametile, kes
saab vajadusel algatada riikliku järelevalve menetluse.

Sama teeb Päästeamet, kui leiab ise vajakajäämisi.

Loodan, et saite vastuse.

Parimatega

Mari Tikan
nõunik
Siseministeerium

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

+372 522 4894
 <https://www.siseministeerium.ee/>
<http://www.facebook.com/siseministeerium>
<https://open.spotify.com/show/1LO39xEFNzMh1Hd5ExumMi?si=9c67417b19184c53>

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Monday, September 8, 2025 3:30 PM
To: Mari Tikan <[email-masked]>
Cc: SiM info <[email-masked]>; Erti Suurtalu
<[email-masked]>
Subject: Vs: Selgitustaotlus Tuleohutuse seadus § 33 ja § 34

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere Mari

Millal on oodata vastust esitatud täpsustusele?

Lugupidamisega

Andrei Fomin

A&K Elektriinsener OÜ

Tel: +372 53013 778

E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.ak3.ee <http://www.ak3.ee>

Saatja: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: 02 September 2025 10:31
Adressaat: 'Mari Tikan' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Koopia: 'SiM info' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; 'Erti Suurtalu'
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: Vs: Selgitustaotlus Tuleohutuse seadus § 33 ja § 34

Tere

Saadan edasi TTJA vastuse ja loen sellest välja, et tuleohutuse osas teeb
järelevalvet Päästeamet, palun ikkagi selgitada, kes ja mille alusel
teostab registreeringute üle järelevalvet?

Lugupidamisega

Andrei Fomin

A&K Elektriinsener OÜ

Tel: +372 53013 778

E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.ak3.ee <http://www.ak3.ee>

Saatja: Mari Tikan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: 27 August 2025 16:17
Adressaat: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Koopia: SiM info <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Erti Suurtalu
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Selgitustaotlus Tuleohutuse seadus § 33 ja § 34

MTRis toimuv on Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti
vastutusvaldkond.

Parimatega

Mari Tikan

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, August 27, 2025 3:02 PM
To: Mari Tikan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: SiM info <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; Erti Suurtalu <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Selgitustaotlus Tuleohutuse seadus § 33 ja § 34

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere

Kes ja mille alusel teostab MTR’i majandustegevusteade üle järelevalvet?

Lugupidamisega

Andrei Fomin

A&K Elektriinsener OÜ

Tel: +372 53013 778

E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.ak3.ee <http://www.ak3.ee>

Saatja: Mari Tikan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: 27 August 2025 14:56
Adressaat: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Koopia: SiM info <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Erti Suurtalu
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Selgitustaotlus Tuleohutuse seadus § 33 ja § 34

Tere

Kuna tuleohutuse seadus ütleb, et tegutseda võib vastavalt kutsestandardi
pädevusele, siis lähtuda tulebki sellest, milliste tööde tegemise pädevus
inimesel on.

Parimatega

Mari Tikan

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, August 27, 2025 2:41 PM
To: Mari Tikan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: SiM info <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; Erti Suurtalu <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Selgitustaotlus Tuleohutuse seadus § 33 ja § 34

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere

Milline kutsetunnistus peab olema vastutaval spetsialistil, et ta saaks
projekteerida suitsueemaldusesüsteeme ja esitada MTR’i
majandustegevusteade?

Lugupidamisega

Andrei Fomin

A&K Elektriinsener OÜ

Tel: +372 53013 778

E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.ak3.ee <http://www.ak3.ee>

Saatja: Mari Tikan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: 27 August 2025 14:36
Adressaat: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Koopia: SiM info <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Erti Suurtalu
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Selgitustaotlus Tuleohutuse seadus § 33 ja § 34

Tere

Tuleohutuse seaduse viidatud sätted ütlevad, et MTRi tuleb esitada
majandustegevusteade, kui mh projekteeritakse, ehitatakse või hooldatakse
suitsueemaldussüsteeme ja teave sellel alal tegutsejate vastutavad
spetsialistide kohta.

Need sätted ei räägi suitsueemaldussüsteemidest eraldi, nt kus
suitsueemalduse tsoone on rohkem kui 3 ja ei kohusta omama
majandustegevusluba.

Parimatega

Mari Tikan

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, August 27, 2025 1:13 PM
To: Mari Tikan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: SiM info <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; Erti Suurtalu <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Selgitustaotlus Tuleohutuse seadus § 33 ja § 34

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere

Kuna Tuleohutuse seadus § 33 ja § 34 kirjeldatud tegevused on
loakohustusega, siis mille alusel tehakse MTR kanded?

Lugupidamisega

Andrei Fomin

A&K Elektriinsener OÜ

Tel: +372 53013 778

E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.ak3.ee <http://www.ak3.ee>

Saatja: Mari Tikan <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: 27 August 2025 11:52
Adressaat: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Koopia: SiM info <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Erti Suurtalu
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: FW: Selgitustaotlus Tuleohutuse seadus § 33 ja § 34

Tere

Vastuseks Teie küsimusele selgitame, et seda teemat ei reguleerita
tuleohutuse seadusega.

Turvasüsteemide projekteerija tase 6 näol on tegemist kõrgema
kompetentsiga ja selle tegevusnäitajad ei reguleeri iseenesest süsteemi
või lahenduse tsoonide arvu ehk süsteemi tehnilist määratlus.

Kutsekoja kompetentsi „Suitsutõrjesüsteemi projekteerimine“ EKR tase 6
tegevusnäitajad:

1. koostab suitsutõrjesüsteemi projekti vastavalt lähteülesandele,
arvestades õigusakte, tehnilisi norme ja asjakohaseid regulatsioone;
2. esitab lähteülesanded teiste tehnosüsteemide projekteerijatele,
tervikprojekti sidususe tagamiseks; küsib vajalikud tehnilised
sisendandmed teiste tehnosüsteemide projekteerijatelt;
3. töötab välja lahenduse suitsutõrjesüsteemide ja/või süsteemi osade
hanke läbiviimiseks või ehitamiseks vastavalt projekti etapile ja
vastavalt objekti eripärale, arvestades tehnilist ühildatavust ja
sobivust.

Et nimetatud kutse andja on Eesti Turvaettevõtete liit, siis saab temalt
valitud kompetentsi piiride täpsustamisel kindlasti tõhusamat abi.

Lugupidamisega

Mari Tikan
nõunik
Siseministeerium

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

+372 522 4894
 <https://www.siseministeerium.ee/>
<http://www.facebook.com/siseministeerium>
<https://open.spotify.com/show/1LO39xEFNzMh1Hd5ExumMi?si=9c67417b19184c53>

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, August 25, 2025 11:46 AM
To: SiM info <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Selgitustaotlus Tuleohutuse seadus § 33 ja § 34

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere

Kas isik, kellel on Turvasüsteemide projekteerija, tase 6 kutsetunnistus
kompetentsidega: Suitsutõrjesüsteemi projekteerimine võib projekteerida
sutsueemaldussüsteeme, kus suitsueemalduse tsoone on rohkem kui 3
Tuleohutuse seadus § 33 ja § 34 seisukohast?

Lugupidamisega

Andrei Fomin

A&K Elektriinsener OÜ

Tel: +372 53013 778

E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.ak3.ee <http://www.ak3.ee>